Thursday, October 24, 2013

Holding hands


Πριν λίγες μέρες περπατούσα στο δρόμο και ένα ζευγάρι περπατούσε προς εμένα. Ξαφνικά της έπιασε το χέρι και χαμογέλασαν. Μια απλή κίνηση και πόσο συναίσθημα μπορεί να κρύβει αλήθεια. Το να κρατάμε ή να πιάνουμε το χέρι κάποιου αγαπημένου προσώπου είναι κάτι που κάνουμε συχνά σε διάφορες στιγμές. Δύσκολες φάσεις, ευτυχισμένες, αγαπησιάρικες. Στη σχέση δείχνει ένα συναισθηματικό δέσιμο συνήθως και ίσως μια άνεση να δείξουν (δημόσια;) ότι είναι μαζί. Στις δύσκολες στιγμές για αγαπημένα  πρόσωπα για να δώσουμε κουράγιο, δύναμη, να πούμε υπομονή, να καθησυχάσουμε ίσως κάποτε. Τα χέρια, όπως και τα μάτια φυσικά, λένε πολλά πάρα πολλά. 



Τα πρώτα Χριστούγεννα που επέστρεφα από Αγγλία ταξίδευα με πολύ αγαπημένο συγγενικό πρόσωπο γιατί δεν ήθελε να ταξιδέψει μόνη. Είχε τρομερή κακοκαιρία σε σημείο που ο πιλότος δεν μπορούσε να προσγειώσει το αεροπλάνο. Το αεροπλάνο χόρευε σε τρελλούς ρυθμούς και όλοι ήταν τρομοκρατημένοι. Όλο το άγχος και όσα ήθελε να πει αλλά δεν έβγαιναν φαίνονταν στο πόσο σφικτά μου κρατούσε το χέρι. Άλλο ένα παράδειγμα. Είχα πάει να δω ένα κοντινό θείο στο νοσοκομείο πριν μέρες και είδα μια εξίσου απλή κίνηση που σήμαινε τόσα  πολλά. Η θεία να του χαιδεύει για 1 δευτερόλεπτο μόνο τα μαλλιά και το πρόσωπο. Ξέρω θα μου πεις σιγά το πράγμα. Δεν την είχα δει ποτέ άλλοτε τόσο τρυφερή όσο εκείνη την στιγμούλα που φυλάκιζε τόσα συναισθήματα, τρυφερότητα και στοργή.




Αλήθεια, πόσα κρύβουν τελικά οι κινήσεις στα χέρια μας; Πόσα συναισθήματα, λόγια και σκέψεις; Λόγια που ίσως να μην ειπωθούν, σκέψεις που μπορεί να μην γίνουν λόγια, αισθήματα που θέλουν να μείνουν κρυμμένα ακόμα λίγο. Κι' όμως μια απλή κίνηση των χεριών μπορεί να τα εκφράσει όλα αυτά.



4 comments:

  1. Εγώ όποτε έννεν καλά ο άλλος θέλω να τον ακουμπώ. Όταν ήμουν μικρή, όταν η μάνα μου είχε πονοκέφαλο, έπαιρνε το χέρι μου και το έβαζε στο κεφάλι της και ανακουφιζόταν άμεσα. Και μου έμεινε σύστημα.
    Είτε είναι άρρωστος, είτε θέλω να μεταδώσω κάτι, είτε είναι σε φάση μη επικοινωνίας με το περιβάλλον κάποιος θέλω να τον ακουμπώ. Στο χέρι, στην πλάτη, στο πόδι, κάπου, κάπως.
    Εξάλλου τι εν οι ζωές μας αν όχι αγγίγματα φυσικά και ψυχικά με τους άλλους γύρω μας;

    ReplyDelete
  2. Το μόνο που μπορώ να εμπιστευτώ είναι ότι νιώθουν τα χέρια μου! Αυτό τα λέει όλα!

    ReplyDelete
  3. Moonlight πόσο μου άρεσε η τελευταία πρόταση της απάντησης σου!
    Neri μου τα χέρια και τα μάτια είναι σε απευθείας σύνδεση με ψυχή και καρδιά συνήθως.

    ReplyDelete
  4. εσιει τεραστια δυναμη η ανθρωπινη φυσικη αλληλεπιδραση. μπορει καποιος να σου μιλα μιαν ωρα να σε παρηγορει για κατι τζιε να μεν βοηθησει οσο μια αγκαλια 5 δευτερολεπτων.

    ReplyDelete